Μεταγνωστικές Ικανότητες II (MGI - Μεταγνωστικές)

Γλωσσάριο

Α | Γ | Δ | Ε | Κ | Μ | Ν | Π | Σ | Τ
Όρος Ορισμός
Γενική Εκπαίδευση ενηλίκων (adult learning)
Κατηγορία: Γλωσσάριο Αντικειμένου "Μεταγνωστικών Ικανοτήτων"
Περιλαμβάνει όλες τις οργανωμένες μαθησιακές δραστηριότητες που απευθύνονται σε ενηλίκους για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους ως ενεργών πολιτών (τυπική και μη τυπική μάθηση).
Σχόλια:

Η Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων παρέχεται από φορείς της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης. Η ΓΓΔΒΜ αναπτύσσει δράσεις στο χώρο της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων απευθυνόμενη στην οικογένεια, με προγράμματα για γονείς, αλλά και με διαγενεακές παρεμβάσεις, οι οποίες συχνά εφαρμόζονται στοχευμένα σε ομάδες που πλήττονται – κάποιες φορές συνδυαστικά – από δυσμενείς κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες ή από άλλους παράγοντες που συνδέονται με το φύλο, την ηλικία, την εθνική ή πολιτισμική ταυτότητα ή κάποια αναπηρία.

Όσον αφορά στις υφιστάμενες δομές, η Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων προσφέρεται από τις Σχολές Γονέων και, με τη δραστηριοποίηση των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), θα παρέχεται κατά κύριο λόγο από αυτά, ενώ η τυπική εκπαίδευση ενηλίκων παρέχεται από τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). 

Γνώση (γιγνώσκειν)
Κατηγορία: Γλωσσάριο Ενότητας 1
Η επεξεργασία της γνώσης, καθώς και το περιεχόμενο της επεξεργασίας, η στατική γνώση (knowledge).
Γνωστικές στρατηγικές
Κατηγορία: Γλωσσάριο Αντικειμένου "Μεταγνωστικών Ικανοτήτων"
Οι τρόποι δραστηριοποίησης, οργάνωσης και συντονισμού των γνωστικών λειτουργιών με σκοπό τη μάθηση.
Γραμματισμός
Κατηγορία: Γλωσσάριο Αντικειμένου "Μεταγνωστικών Ικανοτήτων"
Με τη στενή έννοια αφορά τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής, ωστόσο, η έννοια έχει διευρυνθεί και δηλώνει την ικανότητα του ατόμου να κωδικοποιεί-αποκωδικοποιεί το νόημα κάθε τύπου αναπαράστασης που χρησιμοποιείται στο περιβάλλον του, ώστε να είναι σε θέση να λειτουργεί ανεξάρτητα και ευέλικτα στην κοινωνία.
Γραφικοί οργανωτές
Κατηγορία: Γλωσσάριο Αντικειμένου "Μεταγνωστικών Ικανοτήτων"
Μια σειρά από διαγράμματα και σχήματα που χρησιμοποιούνται για να αναπαραστήσουν οπτικά, να οργανώσουν και να συνδέσουν μεταξύ τους τα επιμέρους στοιχεία ενός θέματος.